راز بزرگ زندگی (کاخ فرصتها3)


 

 

 

سلام خدمت همه دوستان

رسیدیم به قسمت سوم از کاخ فرصتها در اول توضیح دادیم که همه منابع و فرصتها برای افراد یکسان ایجاد شده. و در قسمت دوم فهمیدیم که یکی از بزرگترین دلایلی که افراد موفق میشن اینه که دقیقا میدونن خواسته اونها چیه. و گفتیم که کلید خوشبختی این نیست که اول به خواسه هاتون برسید و بعد خوشحال بشید. بلکه باید اول خوشحال باشید و احساس خوشبختی کنید تا طبق قانون کائنات خوشبختی به سراغ شما بیاد.

یکی از موضوعات مهمی که وجود داره و بیشتر مردم بهش توجه نمیکنن اینه که فکر میکنن قانون جذب یعنی اینکه شما به یه چیزی فکر کنی و اون فورا توی زندگی پدیدار بشه. دیدم توی سایتهای منتقد که با یه برداشت اشتباه همین موضوع رو عنوان کردن و از قانون جذب به عنوان یه توهم اسم بردن. اینجا خدمت این دوستان عزیز و همه کسانی که به قانون جذب علاقه دارن یا حتی علاقه ندارن میگم که قانون جذب به هیچ وجه به این معنا نیست که شما به یه موضوع فکر کنید و پدیدار بشه. قانون جذب میگه انچرا که به فکر شما بیاد از قبل برای شما مهیا شده و فقط شما باید آماده دریافت باشید. این هم به این معنا نیست که هیچ تلاشی نباید بکنید و توی خونه بشنید به امید قانون جذب. تلاش لازمه هر زندگیه و بدون تلاش کردن بدون هیچ تردیدی چیزی به دست نمیارید. ولی یه فرق وجود داره بین تلاشی که قانون جذب میگه و تلاشی که در جهان مادی ما باب شده.

بگذارید در مورد فکر و آنچه که باعث جذب خواسته ها میشه یه توضیحی بدم تا بعد برسیم به موضوعات دیگه. فکر یه جرقه اس که فقط یک لحظه ایجاد میشه و کاملا فرار هست. فکر رو با خیالات و تجسم هایی که میکنید اشتباه نکید. وقتی شما در مورد چیزی فکر میکنید در واقع اون جرقه اومده و رفته و حالا شما در مورد اون فکر در حال تجسم و خیال پردازی هستید. شاید بهتر باشه بگیم که شما وقتی فکری به ذهنتون میرسه به صورت خواسته یا ناخواسته اون فکر رو مدام تکرار می کنیم. همیشه وقتی یه فکر رو زیاد تکرار میکنیم به نتیجه میرسیم. مثلا شما در مورد راه حل یه فرمول ریاضی زیاد فکر میکنید و بعد راه حل به سراغ شما میاد. این موضوع میتونه به شکلهای مختلفی اتفاق بیفته. مثلا شما خودتون راه حل رو پیدا میکنید. یا یه دوست همون موقع زنگ میزنه که اه حل رو میدونه. یا به فکر کسی میفتین که اون راه حل رو میدونه یا به صورت تصادفی توی کتاب مجله اینترنت و حتی تلویزیون راه حل رو پیدا می کنید. به این صورت گفتم که بدونید وقتی میگم خواسته که به ذهنتون میاد از قبل برای شما فراهم شده یعنی چی.

تا اینجا در مورد فکر صحبت کردیم و خیلی آگاهانه شما رو به این سمت اوردم که بگم فکر های تکرار شونده هستن که شما رو به خواسته هاتون میرسونن. ما به این فکرهای تکرار شونده می گیم باور( باور) بله درست فهمیدین. آنچرا که موجب میشه شما چیزهای خوب یا بد رو به سمت خودتون بیارین باورهای شما هستن. باورهای شما در واقع فکرهای لحظه ای خیلی زیادی هستن که مدام از طرق مختلف به مغز شما رسیده و بایگانی شده. دوستان جالبه بدونید که جهان ما جوری طراحی شده که باورهای ما رو به ثابت میکنه. میخوام این موضوع رو یکم ساده کنم تا بهتر درک کنید.

فکر کنید که شما قصد خرید یه ماشین با یه مشخصات خاص میکنید. بعد که یکم در موردش تحقیق کردین و این تبدیل شد به خواسته شما از همون لحظه تعداد خیلی زیادی از اون ماشین رو میبینین و تعجب میکنید که چطور تا حالا من از این ماشین خاص نمی دیدم. یا مثلا شما یه لباس با رنگ قهوه ای خریدین. توی روزهای اول افراد خیلی زیادی رو می بینین که از لباس قهوه ای خریدن و حتی ممکنه طرح و مدل هم تا مقدار زیادی نزدیک به همونی باشه که شما خرید کردین. این موضوع چه چیزی رو نشون میده؟ شما در حال توجه کردن به اون ماشین یا لباس هستید. و توجه شما موجب میشه که مشابه همون توجه بیشتر به چشم شما بیاد. ببینید گفتن بیشتر به چشم شما بیاد. یعنی از قبل هم وجود داشتن فقط در حوضه دید شما نبودن چون شما بهشون توجه نمیکردین.

مغز ما یه خاصیت جالب داره. در هر لحظه از تمامی حواس ما میلیونها فکر وارد مغز ما میشه. اگر مغز 40 وات ما بخواد تمام این افکار رو پردازش کنه حتما سیم پیچیاش به هم میریزه ، داغ می کنه و احتمال کاملا مختل یا از کار میفته. به اصطلاح خودمون میگیم منفجر میشه. مغز ما برای این که نخواد همه این اطلاعات رو پردازش کنه میاد و یه فیلتر ( صافی) سر راه این افکار قرار میده و اونی که براش مهم هست رو فورا دریافت میکنه. برای اینکه این موضوع را بهتر بفهمید یه مثال میزنم. فکر کنید شما توی یه مهمونی هستید که پر از سر و صداست. یه پارتی یا عروسی یا هر مجل دیگه ای که به ذهنتون بیاد. فرض کنید که شما در حال صحبت کردن به یه نفر هستید و تمام توجه شما به اون شخصه. از بین این همه مکالمه ای که اطراف شما قرار داره مغز شما هیچ کدوم رو پردازش نمیکنه چون براش مهم نیست. و البته که اگه بخواد اون همه صدا رو پردازش کنه حتما دیونه میشه. حتما شده که وقتی توی یه جای شلوغ بودین و به چندتا صدا با هم توجه کردین گفتین سرسام گرفتم. حالا فکر کنید همه صداها بخوان پردازش بش. در این بین یه نفر یهو اسم شما رو صدا میزنه. شما از بین اون همه سر و صدا اون صدای خاص رو تشخیص میدین و بلافاصله سرتون رو به سمت منبع صدا میچرخونید. یا مادری رو فرض کنید که شب در خواب عمیق به سر میبره و یه هو با صدای ضعیف کودکش از خواب بلند میشه. خوب توجه کنید مغز تنها چیزهایی رو نگه میداره و مورد پردازش قرار میده که براش مهمه.

این صحبت ها همه برای این بود که متوجه بشید چیزی که بیشتر بهش توجه میکنید بیشتر می بینید. بیشتر می شنوید. اگر توجه شما به موضوعات منفی باشه. شما دائما با همین موضوعات برخورد میکنید. و جالبه که بدونید وقتی یه موضوع توی زندگی شما تکرار شد تبدیل میشه به باور شما و بعد جهان هستی این باور رو بارها و بارها به شکل های مختلف برای شما ثابت میکنه.

شما چه باورهایی دارید؟

تا اینجا برای امروز کافیه. کسانی که دوست دارن میتونن نظراتشون رو اینجا مطرح کنن. بپرسن یا اینکه تجربیات خودشون رو عنوان کنن. ما همیشه منتظر شما و نظرات و پیشنهاداتون هستیم.

تا قسمت بعد.......................

 

برنامه حضوری کارگاه مقدماتی معماری موفقیت : ثبت نام به شماره های: 09392499078 - 09217164860 - 09164644039

محل برگزاری کارگاه: شهر صدرا - بلوار ایران - خیابان ایران 1 - روبروی پارک سهند - آموزشگاه کودکان خلاق

برنامه حضوری کارگاه کاشت داشت برداشت: ثبت نام به شماره: 09173308781 - 09217164860

محل برگزاری: شیراز - خیابان حسینی جدید - نبش کوچه

  انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 112

دیدگاه های کاربران (0)

شهر صدرا - بلوار فردوسی - مجتمع رضوان 1

به سایت موسسه اسرار معماری کیهان خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما